5 клас

Розділ: Графіка.

Тема: Композиція у різних форматах.

Очікувані результати за чинною програмою:

Знаннєвий компонент

  • стилізує природні форми;
  • застосовує різні техніки, прийоми та матеріали для реалізації творчого задуму в композиціях.

Ціннісний компонент

  • усвідомлює значення графіки як основи інших видів образотворчого мистецтва.

Змістовний компонент: Придбання харчових продуктів і напоїв.

ЗМІСТ ЗАВДАННЯ

Поясніть учням, що придбання харчових продуктів та напоїв є важливим для повноцінної життєдіяльності та профілактики захворювань людини. Розкажіть, які проблеми можуть виникнути під час придбання харчових продуктів та напоїв у магазинах та місцях громадського харчування. А також, як дослідити, наскільки правильним/раціональним є власний спосіб придбання харчових продуктів і напоїв.

Проведіть мозковий штурм з питання: що впливає на ваш вибір продуктів харчування? Учитель має записати думки учнів на дошці та разом з ними узагальнити їх.

Зазначте, що свідомий покупець починає вибір товару з його етикетки. Найнебезпечніше обирати натуральну, екологічну або органічну продукцію.

Такі продукти мають спеціальне позначення.

Наприклад, маркований таким знаком продукт є натуральним.

Право на використання цього знаку отримує виробник харчового продукту або напою, якій провів його сертифікацію. Право на застосування цього знаку контролює держава.

Продукти харчування та напої, позначені цим знаком, пройшли перевірку і не містять:

  • шкідливих харчових добавок, консервантів і барвників;
  • ненатуральних складників – замінників;
  • складників, генотип яких був замінений за допомогою генної інженерії – ГМО.

Технологія виробництва натуральних продуктів не повинна впливати на природну користь натуральних складників. І це перевіряється.

Ще один знак маркування, екологічний – «Зелений журавлик».

Зображення журавлика, що летить над землею, стилізоване під молодий зелений паросток. Життя на нашій планеті, подібно цьому паростку потрібно зберігати та підтримувати. Журавлик з’явився майже 20 років тому (у 2002 році), і з тих пір його політ триває, вказуючи українським споживачам дорогу до правильних товарів і послуг, які не завдають шкоди ні здоров'ю, ні навколишньому середовищу.

Просто так з'явитися на упаковці товару, він не може.

«Зеленим журавликом» може бути позначений продукт, виробник якого повинен пройти складну і тривалу процедуру сертифікації, що підтверджує дотримання екологічних стандартів на всіх етапах виробництва. Сировина, з якої виготовляється продукт позначений таким знаком, відповідає найвищим показникам якості та безпеки, виробництво – менш забруднює довкілля, а пакування безпечне та може бути перероблене повторно.

Запропонуйте учням на окремому аркуші паперу намалювати знаки «Натуральний продукт» і «Зелений журавлик», і придумати міні-розповідь журавлика «На якій продукції я можу «оселитися».

Обрати один із запропонованих шаблонів ємностей продуктів харчування чи напоїв. Придумати і зобразити на ньому відповідну етикетку. Поміркуйте і розмістить на ній зображення «Зеленого журавлика».

По закінченню роботи доцільно створити колективну виставку, де учні, як виробники товару, матимуть можливість презентувати свої мистецькі рішення та харчові уподобання.

Оцінюється:

  • композиційно доцільне розміщення зображення в обраному форматі;
  • відповідність кольорового рішення тематиці, уміння стилізувати обраний об’єкт;
  • обґрунтованість пояснень (за потреби) того чи того вибору учня.

Додаткове завдання за темою:

На дозвіллі запропонуйте учням дослідити етикетки харчових продуктів і напоїв, які споживають в родині щодо наявності на них різних позначок.

Зібрати колекцію етикеток товарів, створити шкільну «виставку» і ознайомити з нею батьків, учнів школи та місцеву громаду (це може бути представлено як фотовиставка).

Більш детально про значення маркування продуктів можна дізнатися на сайті www.gpp.in.ua

Автор: Малікова С.І.


6 клас

Розділ: Побутовий жанр.

Тема: Побутовий жанр.

Очікувані результати за чинною програмою:

Знаннєвий компонент

  • розуміє особливості побутового жанру;
  • відтворює сцени з повсякденного життя людей у сюжетно-тематичних композиціях;
  • застосовує різні техніки та матеріали у процесі виконання творчих робіт.

Ціннісний компонент

  • усвідомлює загальнолюдські, естетичні та художні цінності, транслятором яких є образотворче мистецтво.

Змістовний компонент: Екологічне маркування.

ЗМІСТ ЗАВДАННЯ

Запропонуйте учням пригадати, в яких сферах повсякденного життя вони зустрічаються з засобами побутової хімії. Кожен з них складає перелік цих сфер. Питання до бесіди:

  • Які хімічні побутові засоби ви знаєте?
  • Яке призначення різних хімічних засобів? (чистять, миють, дезінфікують, полірують, освіжають)
  • Які бувають за структурою хімічні засоби? (порошки, рідина, аерозолі)
  • Чому ми використовуємо хімічні засоби в побуті?
  • Чи усі вони є абсолютно безпечними і не впливають на ваше здоров’я?
  • Як правильно обирати хімічні засоби?

Учитель Побутова хімія – безперечне досягнення цивілізації, без неї важко обійтися. Однак, підтримуючи чистоту, ми недооцінюємо ту шкоду, яку побутова хімія може завдати планеті й нашому здоров’ю. Виробники побутової хімії за допомогою різних піктограм попереджають нас про небезпеку. Познайомите учнів зі знаками хімічної небезпеки та запропонуйте їм поміркувати, на якій продукції можна побачити деякі з цих знаків.

З інформацією про знаки хімічної небезпеки можна познайомитися на сайті: www.ecologysafety.com.ua

Учитель Насамперед нам потрібно навчитись ідентифікувати такі речовини, щоб не купувати та не використовувати подібні засоби.

Перегляд відеоролику на вибір:

  1. Екохімія - мийні засоби своїми руками
  2. Рідке мило для посуду власними руками!

Результати перегляду вчитель разом з учнями обговорюють.

Додаткове завдання за темою. Учні разом з родиною відвідають відділ побутової хімії в супермаркеті. Там необхідно вивчити етикетки тих хімічних засобів побутової хімії, які найчастіше використовує родина.

Знайти ті з них, що не містять хлор, фосфати та велику кількість ПАР (менш ніж 15%), звернувши увагу на наявність позначок «biodegradable» (здатний до біологічного розкладу) та екологічного маркування:

Примітка Продукція позначена цими знаками відповідає еквівалентним стандартам і вказує на те, що засіб не містить небезпечних хімічних речовин і має високий рівень біологічного розкладу в воді, тобто безпечний для водних екосистем. Право на маркування ними може отримати тільки сертифікована продукція, яка пройшла незалежну експертну оцінку.

Учні фотографують засоби побутової хімії та створіть презентацію для демонстрації своїм однокласникам. Підготувати презентаційне оповідання до 5 речень про доцільність використання даних хімічних засобів у побуті своєї родини.

Автор: Гайдамака О.В.


7 клас

Розділ: Дизайн.

Тема: Графічний дизайн.

Очікувані результати за чинною програмою:

Знаннєвий компонент

  • знає види дизайнерської діяльності;
  • орієнтується в основах специфіки видів дизайнерської діяльності;
  • розробляє ескізи для різних видів поліграфічної продукції;
  • проектує, моделює побутові предмети на основі природних форм.

Ціннісний компонент

  • усвідомлює важливість творчої діяльності для самореалізації особистості.

Змістовний компонент: Вибір і використання засобів побутової хімії та гігієни..

ЗМІСТ ЗАВДАННЯ

Запропонуйте учням пригадати, в яких сферах повсякденного життя вони зустрічаються з хімією та хімічними речовинами. Учні складають власний перелік цих сфер. Запитайте:

  • Які хімічні побутові засоби ви знаєте?
  • Яке призначення різних хімічних засобів? (чистять, миють, дезінфікують, полірують, освіжають)
  • Які вони бувають за зовнішнім виглядом? (порошки, рідина, аерозолі)
  • Чому люди активно використовують хімічні засоби в побуті?
  • Як правильно обрати хімічні засоби для використання?

Проведіть з учнями гру «Екомаркування»

Мета: ознайомити учнів з екологічним маркуванням якісних засобів побутової хімії та з шляхами мінімізації шкідливого впливу їх на довкілля.

Примітка. За кілька днів до проведення гри запропонуйте учням вдома роздивитися екологічні позначки на побутових хімічних речовинах і принести ті упаковки (фотографії), де вони нанесені.

На початку гри розподілити учнів на 5-6 груп і роздайте кожній з них кілька зображень екомаркування. Запропонуйте учням розглянути значки маркування та підготувати невеличку розповідь про те, що вони можуть означати та на які товари наносяться.

Поки учні готуються, розставите на окремому столі принесені ємкості від побутових хімічних засобів. Після того як усі представники груп продемонструють значки маркування й розкажуть про них, запропонуйте виконати завдання.

Практичне завдання

Необхідно розробити:

1) етикетку для одного з товарів побутової хімії (екологічної або органічної продукції)

2) форми ємностей на основі природніх форм для екологічної або органічної продукції побутової хімії.

Результати роботи групи презентують, до обговорення результатів роботи запрошуються учасники інших груп та колегіальним способом оцінюють результати один одного.

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Рейтинг 4.00(1 голос)