Завантажити роздатковий матеріал для проведення гри-квесту

Заздалегідь домовтеся з 5 учнями, які будуть помічниками. Поясніть, що кожен/кожна з них отримає умовне ім’я та інструкцію щодо роботи з групами учнів після жеребкування. Запросіть їх зайняти місця за столами у різних куточках класу за назвами «Вітер», «Сонце», «Вода», «Земля», «Повітря». Вони повинні слідкувати, як працюють групи, та оцінювати їх відповідно інструкціям.

Надрукуйте і розріжте маршрутні листи, на яких вказано послідовність проходження зупинок групами. Завдання для груп і для помічників розкладіть на п’ять столів у різних куточках класу в залежності від «імені» вашого помічника, який буде працювати за цим столом.

Таким чином, у кожного помічника на столі будуть:

  1. Номери цілей (розклад), відповідно до якого групи будуть підходити до кожного столу.
  2. Аркуші з 4 завданнями, які потрібно виконати групам.
  3. Інструкції з виконання і критерії оцінювання кожного завдання (це будуть робити помічники самостійно).

Розглянемо це на прикладі помічника «Вітер». Його розклад виглядає так:

Завдання для команд

Ціль 1. Подолання бідності

Бідність є однією з найбільших проблем сучасного світу. За даними Організації Об’єднаних Націй, межа бідності визначається як виживання людини на 1,25 долара США або менше на день – це приблизно 34 гривні. У 2014 році майже 1 млрд людей по всьому світу знаходилися за межею бідності. Проблема бідності є однією із сучасних проблем і в України.

Завдання для команди

Із наведеного списку країн оберіть і підкресліть ті, які, на вашу думку, знаходяться за межею бідності.

Список країн: Бурунді, Конго, Ірландія, Сінгапур, Центральна Африканська Республіка, Нідерланди, Чад, Німеччина, Франція, Мадагаскар, Австрія, Норвегія, Нова Зеландія, Гаїті, Зімбабве, Ефіопія, Руанда, Японія, Ізраїль.

Ціль 6. Чиста вода та належні санітарні умови

Чиста, доступна вода для всіх є невід’ємною частиною світу, у якому ми хочемо жити. Для досягнення цієї мети на планеті є достатньо прісної води. Але через погану економіку або неможливість регулярного доступу до води щороку мільйони людей, більшість з яких діти, помирають через погану санітарну гігієну від хвороб, спричинених бактеріями. Це також негативно впливає на продовольчу безпеку та освітні можливості для бідних сімей по всьому світу. До 2050 року кожен четвертий, ймовірно, буде жити в країні, яка зазнала проблем з водою.

Завдання для команди

Напишіть 7 правил раціонального/відповідального поводження з водою у побуті.

_ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _ _

Ціль 11. Сталий розвиток міст та громад

Більше половини населення світу проживає в міських районах. До 2050 року ця цифра зросте до 6,5 млрд людей, тобто дві третини усього людства. Сталого розвитку не можна досягти без перетворення наших міст. Наше майбутнє – це міста з можли-востями для всіх, доступ до основних послуг, енергетики, житла, транспорту тощо.

Міста є центрами ідей, торгівлі, культури, науки, втілення інновацій. На шляху розвитку та процвітання громада міст стикається з різними перешкодами. Виклики розвитку міст мають бути подолані без шкоди для довкілля. Сучасні міста повинні бути комфортними для людини будь-якого віку та інтересів, а це означає, що вони мають бути зеленими, з чистим повітрям, не засмічені відходами, з належною інфраструктурою і місцями для спорту і відпочинку, спілкування з природою.

Завдання для команди

Уявіть, що ви депутати місцевої ради. Прочитайте перелік реформ і визначте 5-6, які будуть дійсно корисні для вашого міста.

Перелік реформ

  • Створити у місті 10 км велосипедних доріжок.
  • Забезпечити своєчасну систему оповіщення громадськості у випадку надзвичайних ситуацій.
  • Відкрити більше торгівельних центрів.
  • Розбудувати більше парків та скверів.
  • Захистити культурну та природну спадщину, включену до списку всесвітньої спадщини ЮНЕСКО.
  • Створити новий центральний кінотеатр.
  • Побудувати місця для людей з обмеженими фізичними можли¬востями в парку міста.
  • Дозволити працювати казино.
  • Дозволити відкрити паб поруч зі школою.

Ціль 16. Мир, справедливість та сильні інститути

Сталий розвиток неможливий без миру, стабільності, забезпечення прав людини і верховенства права.

Цілі сталого розвитку спрямовані на значне скорочення всіх форм насильства, а також пошук спільних рішень для подолання конфліктів і покращення безпеки. Доступ до правосуддя має бути рівним для всіх. Ефективна влада є метою для суспільства кожної з держав.

Завдання для команди

Діти, як і всі люди, мають свої права. Вони повинні знати їх. Є офіційний документ – Конвенція ООН про права дитини. Ви маєте визначити і записати не менше 5 прав дитини.

Його інструкції для оцінки роботи команд виглядають так:

Ціль 1. Ключ для помічника:

У списку країн ті, що знаходяться за межею бідності, виділено жирним шрифтом.

Бурунді, Конго, Ірландія, Сінгапур, Центральна Африканська Республіка, Нідерланди, Чад, Німеччина, Франція, Мадагаскар, Австрія, Норвегія, Нова Зеландія, Гаїті, Зімбабве, Ефіопія, Руанда, Японія, Ізраїль.

Командою правильно підкреслено всі країни – 3 бали.

Командою правильно підкреслено 4 країни – 2 бали.

Командою правильно підкреслено 2 країни – 1 бал.

Ціль 6. Ключ для помічника:

Команда має скласти 7 правил раціонального/відповідального поводження з водою у побуті.

Командою правильно визначено 7 правил – 3 бали.

Командою правильно визначено 4 правила – 2 бали.

Командою правильно визначено 3 або 2 правила – 1 бал.

Орієнтовний зразок правил

  1. Коли миєш руки і вимиваєшся, використовуй воду тільки для того, щоб намочити руки, обличчя та мило, а потім закручуй кран. Знову відкривай воду, щоб сполоснутися.
  2. Коли чистиш зуби, використовуй трішки води, щоб намочити щітку й набрати трохи води у склянку для полоскання зубів, і закручуй кран. Потім швидко відкрий воду, щоб прополоскати щітку та стакан.
  3. Коли миєш посуд, спочатку очисти його, потім набери гарячої води в раковину або в миску, помий посуд. Швидко сполосни помитий посуд під проточною водою й залиш сушитися.
  4. Намагайся економно користуватися водою в душі, швидко приймаючи душ або закриваючи воду, коли намилюєшся.
  5. Намагайся використовувати екологічно сертифіковані засоби для особистої гігієни, прибирання чи прання. Такі не містять небез¬печних хімічних речовин і більш безпечні для твого здоров’я і довкілля.
  6. Використовуй шампунь, гель для душу, мило у необхідній кількості, яка забезпечує тобі відчуття чистоти та здоров’я.
  7. Вивчай на упаковці маркування засобів для прибирання чи прання. Дотримуйся правил безпеки та дозування. Не використовуй зайвого.
  8. Не зливай мильну воду після миття чи прання на землю або у річку чи озеро.

Його інструкції для оцінки роботи команд виглядають так.

Ціль 11. Ключ для помічника:

Команда має уявити, що вони депутати місцевої ради і визначити 5-6 реформ, які будуть дійсно корисні для міста.

Корисними для міста можна вважати реформи за номерами 1, 2, 4, 5, 6, 7.

Командою правильно визначено 5 реформ – 3 бали.

Командою правильно визначено 4 реформи – 2 бали.

Командою правильно визначено 2 реформи – 1 бал.

Його інструкції для оцінки роботи команд виглядають так.

Ціль 11. Ключ для помічника:

Команда має записати до 5 прав дитини з Конвенції ООН про права дитини.

Це мають бути права, які відповідають цьому переліку:

  • право на життя, виживання і вільний розвиток;
  • право на ім’я та на набуття громадянства;
  • право знати своїх батьків та користуватися батьківською турботою;
  • право не розлучатися з батьками наперекір їх бажанням;
  • право на возз’єднання з сім’єю, яка знаходиться в іншій державі;
  • право залишати країну та повертатися у свою країну;
  • право на захист у випадку незаконного перетину та повернення з-за кордону;
  • право вільно виражати свої думки з усіх питань;
  • право на волю думки, совісті, релігії;
  • право на свободу асоціацій та мирних зборів;
  • право на повну інформацію, яка сприяє благополуччю дитини;
  • право користуватися благами соціального забезпечення;
  • право користуватися послугами системи охорони здоров’я;

Командою правильно визначено 5 прав – 3 бали.

Командою правильно визначено 4 права – 2 бали.

Командою правильно визначено 3 права – 1 бал.

На перерві розгляньте з помічниками їхні завдання та інструкції і поясніть, як вони будуть діяти у відповідній частині уроку:

  • За вашим сигналом вони займають місця за столами і чекають команди.
  • Команди підходять до них у порядку, визначеному в розкладі.
  • Кожна команда має 4 хвилини на виконання завдання.
  • Наприкінці протягом 1 хв. помічник має оцінити роботу групи за інструкцією та вписати бали у маршрутний лист команди.

Об’єднайте учнів класу у 5 команд (по 4-5 учнів), і хай швидко беруть собі назви та лідерів, які будуть керувати їхньою роботою під час квесту.

Лідери мають жеребкуванням обрати собі маршрут групи від 1 до 5 та отримати маршрутний лист.

Маршрутній лист, який отримує група (вони мають бути заздалегідь роздруковані і підготовлені), виглядає так.

Маршрутній лист

Вся організаційна робота має зайняти у вас не більше 5 хв.

Далі запросіть учнів групами пересуватись по класу відповідно до зупинок у маршрутних листах. На кожній зупинці вони мають отримати від помічника завдання, виконати його не довше ніж за 1-2 хв. Кожна група повинна виконати по 4 завдання, витративши на все це не більше 5 хв.

Після закінчення зберіть у груп маршрутні листи з оцінками, поверніть учнів на місця і оголосіть групи, які перемогли, привітайте та нагородіть їх (5 хв.).

1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Рейтинг 0.00(0 голосів)