ПОЛОЖЕННЯ
про Всеукраїнський конкурс
для педагогічних працівників початкової школи
«Клімат для наших дітей»
1. Всеукраїнський конкурс для педагогічних працівників початкової школи «Клімат для наших дітей» (надалі – Конкурс) проводиться на загальнодержавному рівні.
2. Конкурс сприяє реалізації Глобальних цілей сталого розвитку, освіти для сталого розвитку в Україні, підвищення рівня поінформованості учнів, вчителів і батьків у цьому напрямі, формування серед учнів 1-4 класів культури споживання і навичок поведінки, орієнтованих на здоровий спосіб життя, раціональне поводження з ресурсами, вибір екологічно дружньої продукції і запобігання кліматичним змінам.
3. Завданнями Конкурсу є:
- піднесення ролі вчителя у формуванні в суспільстві екологічних цінностей, сталого способу життя і боротьби зі зміною клімату;
- привернення уваги громадськості, органів влади до проблеми зміни клімату та шляхів адаптації до зміни клімату;
- сприяння творчим педагогічним пошукам;
- поширення передового педагогічного досвіду з освіти для сталого розвитку.
4. Конкурс проводить Всеукраїнська громадська організація «Жива планета» за фінансової підтримки Фінського Посольства в Україні, за сприяння Міністерства освіти та науки України, Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України, у партнерстві з обласними інститутами післядипломної освіти педагогічних працівників, Державною екологічною академією післядипломної освіти та управління, Інститутом модернізації змісту освіти, Інститутом екологічного управління та збалансованого природокористування і партнерами.
Умови участі організацій в статусі Партнер Конкурсу визначається Оргкомітетом.
5. ВГО «Жива планета» за поданням зазначених у пункті 4 організацій затверджує до 15 грудня 2022 року склад Оргкомітету Конкурсу та Конкурсну комісію (журі).
6. У конкурсі можуть взяти участь педагогічні працівники загальноосвітніх навчальних закладів за основним місцем роботи – громадяни України незалежно від освіти, набутого фаху, стажу і віку, які вчасно пройшли реєстрацію учасника і завантажили конкурсний кейс.
8. Конкурсний кейс складається з таких елементів:
8.1 Матеріалів, що засвідчують проведення з учнями одного з занять, запропонованих у дидактичних та методичних матеріалах для учнів 1-4 класів проєкту «Зміни клімату і сталий розвиток».
Матеріали адаптовані для застосування по всім предметним галузям – з прикладами вправ і завдань для навчальних предметів (математика, читання, українська мова, я досліджую світ), а також для навчальних занять варіативного складника Базового навчального плану початкової освіти. Завантажити матеріали
Необхідно провести 1 варіативне заняття (тема на вибір, з урахуванням вікової категорії) та опрацювати з дітьми хоча б 2 завдання на навчальних предметах на обрану тему варіативного заняття.
Матеріали необхідно опублікувати у вигляді допису у мережах Facebook та/або YouTube. Допис має містити короткий опис проведення заняття та виконання завдань на навчальних предметах, а також його результатів для дітей, короткого 2-3 хвилинного відео або фото репортажу від 3 до 10 світлин. Публікація має містити наступні хештеги: #Finlandabroad #LivingPlanet #ClimateAction #ChooseEcolabels #Ecolifestile.
На конкурс подається http посилання на публікацію.
8.2 Авторські приклади завдань.
Необхідно розробити 4 власні приклади вправ або завдань для навчальних предметів: математика, читання, українська мова, я досліджую світ. Тема завдань обирається довільно серед переліку тем зустрічей/номінацій.
9. Конкурс проводиться в один тур за такими етапами:
- Навчальний вебінар для конкурсантів щодо виконання конкурсних завдань;
- Прийом кейсів від вчителів по виконанню конкурсного завдання;
- Оцінка кейсів членами конкурсної комісії (журі) – визначення фіналістів;
- Інтерв’ю членів журі з фіналістами – визначення переможців за номінаціями;
- Оголошення переможців конкурсу;
- Церемонія урочистого нагородження переможців конкурсу.
10. Конкурс проводиться за такими номінаціями:
- Номінація 1 «Як стати другом планети» - 1 переможець;
- Номінація 2 «Як на Землі змінюється клімат» - 1 переможець;
- Номінація 3 «Чому відбуваються зміни клімату» - 1 переможець;
- Номінація 4 «Як запобігати змінам клімату» - 1 переможець;
- Номінація 5 «Зміни клімату і споживання води» - 1 переможець;
- Номінація 6 «Як споживати енергію та тепло, пом’якшуючи зміни клімату» - 1 переможець;
- Номінація 7 «Який зв’язок між сміттям і змінами клімату» - 1 переможець;
- Номінація 8 «Як екологічне маркування допомагає запобігти змінам клімату» - 1 переможець;
- Номінація від Партнера Конкурсу «Краще розкрита тема екологічного маркування для запобігання змін клімату» - 3 переможці, визначається І, ІІ та ІІІ місце.
11. Учасники Конкурсу мають можливість надавати уточнюючі запитання уповноваженому представнику Оргкомітету, приймати участь у навчальному вебінарі та подати кейс з виконаним конкурсним завданням на оцінку Конкурсній комісії (журі).
12. Конкурсна комісія (журі) приймає кейси від вчителів по виконанню конкурсного завдання до 31 березня 2023 року включно у реєстраційній формі.
13. За результатами відбіркового етапу по визначенню фіналістів претендентам надсилаються результати оцінки і запрошення для проходження інтерв’ю з членами журі (у разі потреби).
14. Фінальний етап Конкурсу проводиться у лютому 2023 року. На ньому етапі визначаються по 1 переможцю у кожній з 8 номінацій, а також переможці у номінації від Партнера Конкурсу за умов оплати Партнером організаційного внеску та надання додаткового призового фонду в формі грошових премій та(або) цінних подарунків.
15. Критерії оцінювання робіт учасників Конкурсу:
- Відповідність поданого на Конкурс Кейсу вимогам цього Положення;
- Фахове знання теми;
- Методична компетентність;
- Спрямованість на формування цілісності знань, предметних та ключових компетентностей, цінностей і ставлень;
- Активізація пізнавального інтересу учнів, стимулювання самостійності та організація самостійної діяльності; організація навчальної взаємодії та зворотного зв’язку;
- Урахування освітніх потреб учнів, диференціація навчальних завдань;
- Доступність та якість дидактичного, ілюстративного, інструктивного матеріалу;
- Доцільність вибору цифрових технологій;
- Раціональність використання мультимедійних технологій, еор, інтерактивних вправ;
- Творчий підхід вчителя.
16. Переможці конкурсу нагороджуються: у номінаціях з першої по восьму - дипломами і грошовими преміями у розмірі 5000 грн. кожному переможцю; у номінації від Партнера - дипломами І, ІІ або ІІІ ступеня і грошовими преміями та(або) цінними подарунками.
17. Переможці за номінацією від Партнера Конкурсу нагороджуються дипломами, грошовими преміями та(або) цінними подарунками, що надаються партнерами у межах встановленого ними кошторису.
18. Переможці Конкурсу отримують дипломи і цінні подарунки під час урочистого нагородження у березні 2023 року. Також за рішенням Конкурсної комісії вони можуть бути представлені до державних нагород і відомчих заохочувальних відзнак.
Урочисте нагородження проводиться у м. Києві у змішаному онлайн/офлайн форматі. Оргкомітет компенсує іногороднім переможцям Конкурсу витрати на міжміській транспорт1.
1 Квитки на залізничний транспорт (2 клас, плацкарт або купе), автобус.