Матеріали «Зміни клімату і наслідки кліматичних змін» містять рекомендації з проведення п'яти занять для учнів 7-9 класів, які допоможуть усвідомити школярам важливість проблеми змін клімату, значення у цій проблемі людської діяльності та необхідності щоденної свідомої поведінки кожної людини.
Одне заняття розраховано на 45 хвилин (однин шкільний урок).
Кожне з п'яти занять присвячено окремій темі і складається з трьох частин:
- вступної;
- основної;
- підсумкової.
У вступній частині заняття – знайомимо учнів з темою заняття, метою заняття і очікуваними результатами (вони сформульовані у методичних рекомендаціях до кожного заняття).
До 5 хвилин говоримо про те, що діти вже знають з цієї теми.
Основна частина кожного заняття – 25-30 хв. має бути насиченою інформацією і проводитись відповідно до детальних інструкцій наведених у посібнику. Керуючись наведеним алгоритмом дій та інформацією кожен ведучий зможе успішно провести заняття. Запорукою успіху буде попередня підготовка і наявність всіх необхідних матеріалів.
Підсумкова частина заняття – 5-10 хв. для узагальнення інформації, формулювання особистісно значущих для учнів висновків: що я особисто можу/маю зробити для пом’якшення наслідків змін клімату.
До кожного із занять підготовлено презентацію, а у тексті заняття ви знайдете посилання на використання слайдів (де і коли їх треба показати, що запитати тощо).
Також до кожного заняття наведені роздавальні матеріали для учнів, які потрібно роздруковувати (або забезпечити можливість для учнів працювати з ними в електронному форматі).
В тексті спеціально для ведучих занять подані орієнтовані відповіді учнів на запитання, які лунають на заняттях. Звісно відповіді учнів не завжди співпадатимуть з цими варіантами, проте їх можна викоритасти для необхідних коментарів.
У матеріалах також є «Довідки для ведучих», які містять багато інформації щодо теми, яка розглядається на занятті.
Сталий розвиток і зміни клімату – теми, які не завжди легко зрозуміти. Для успішного проведення занять з цієї теми, для максимального врахування потреб кожного учня/учениці необхідно:
- Ставлячи питання, перефразовуйте їх декілька разів, щоб переконатися, що всі учні зрозуміли те, що Ви хочете донести. Використовуйте чіткі формулювання, щоб уникнути плутанини.
- Задавайте відкриті питання, на які не можна відповісти простим «так» або «ні» – це заохочує до більшого заглиблення в суть питання і активної участі в процесі. Всі питання мають бути чітко сформульовані ведучим заздалегідь.
- З'ясуйте з учнями основні правила поведінки на ваших заняттях, вони можуть відрізнятися від загальноприйнятих, якщо це необхідно.
- Майте на увазі, що ви не можете контролювати або передбачити все. Все, що Ви можете – бути підготовленими і гнучкими.