Проєкт «Кліматична та екологічна освіта для школярів молодшої школи»
Всеукраїнський конкурс «Клімат для наших дітей»
Переможець в номінації від Партнера Конкурсу «Краще розкрита тема екологічного маркування для запобігання змін клімату», ІІІ місце
Шушко Світлана Йосипівна,
Дубриницький ліцей Дубриницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області
Біографічна довідка
Вчитель початкових класів з вищою освітою. Стаж роботи 22 роки, кваліфікаційна категорія – «спеціаліст вищої категорії». Педагогічну діяльність розпочала в Дубриницькому ліцеї Дубриницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області, де працюю по сьогоднішній день. Багато років увагу приділяю проблемі формування навичок критичного мислення в учнів та учениць, оскільки вважаю, що вміння критично мислити дозволить дітям стати свідомими громадянами нашої країни, здатними свідомо та виважено робити вибір в дорослому житті, зважати на власні потреби та потреби оточуючих.
Швидкоплинність, динамічність повсякдення неминуче вчить нас бути гнучкими, миттєво адаптуватися до нових викликів, не прогнозуючи, приймати рішення, а це, погодьтеся, непросто. Тому моє головне завдання як педагога – навчити дітей користуватися своїми знаннями, бути впевненими у своїх силах та можливостях, вірити у власний потенціал та робити рішучі кроки назустріч мріям. Можливо тому, життєве кредо, яким щодень послуговуюся: «Сучасний світ неспинний, життя вирує, творимо кращу версію себе: тож сьогодні я – вчитель, завтра – ти». Навчати дітей творити себе – моє щире прагнення.
Що зроблено
У конкурсі взяли участь 23 учнів та учениць 4 класу ліцею. Наполегливі, заповзяті, веселі та кмітливі пізнайки швидко підтримали ініціативу. Легкі на підйом, із сформованими стійкими навичками працювати в команді, вирішили домогтися максимального результату. Саме тому й не виникло труднощів взяти участь у конкурсі. Ми виробили спільну мету – сформувати екологічну компетентність через реалізацію культури споживання і навичок поведінки, орієнтованих на здоровий спосіб життя, раціональне поводження з ресурсами, вибір екологічно дружньої продукції і запобігання кліматичним змінам. З дітьми було організовано заняття-зустріч «Як маркування «Зелений журавлик» допомагає запобігти змінам клімату» і окрім засвоєння поняття «екологічне маркування», розуміння про знак «Зелений журавлик» проведено екскурсію в місцевий магазин та зроблено реальне практичне дослідження, щоб визначити на яких товарах і чому є знаки екомаркування. Учні та учениці позитивно відрефлексували та поміркували над власною екодружньою поведінкою.
Темою ЕКО були пронизані уроки з математики, української мови, літературного читання та інтегрованого курсу «Я досліджую світ». Мною було розроблено вправи, які занурили учнів в тематику номінації.
Досягнуті результати
Наразі нам вдалося пройти дуже складний шлях до формування соціально активних, екологічно свідомих і здорових дітей. І ось сьогодні, проаналізувавши свою педагогічну роботу, я з певністю можу стверджувати – навчаючи дітей культурі споживання, я бачу конкретні зміни в нашій маленькій спільноті, а це чи не найкращі практичні результати спільної взаємодії. І хтозна, через пару трійку років, мої учні – майбутні вчителі життя з свідомою Екопозицією!!!
Розроблені приклади завдань завантажити
Публікація про проведення уроку завантажити
Проведення Конкурсу є одним із заходів просвітницького проєкту «Кліматична та екологічна освіта для школярів молодшої школи». Проєкт має на меті формування у дітей сталого споживання і навичок поведінки, що базуються на європейських цінностях, орієнтованих на здоровий спосіб життя, раціональне поводження з ресурсами і запобігання кліматичним змінам. Більш детально про проєкт тут.