Підведено підсумки Всеукраїнського конкурсу для педагогічних працівників початкових класів «Клімат для наших дітей» (далі – Конкурс). Нагадаємо, що Конкурс стартував в грудні 2022 року. Конкурсні роботи приймались до 31 березня. Детальніше про Конкурс тут.

Проведення Конкурсу є одним із заходів просвітницького проєкту «Кліматична та екологічна освіта для школярів молодшої школи», який з 2020 року впроваджує ВГО «Жива планета» за підтримки Фінського Посольства в Україні у партнерстві з Міністерством освіти та науки України, Міністерством захисту довкілля та природних ресурсів України, обласними інститутами післядипломної освіти педагогічних працівників та ін.

Проєкт має на меті формування у дітей сталого споживання і навичок поведінки, що базуються на європейських цінностях, орієнтованих на здоровий спосіб життя, раціональне поводження з ресурсами і запобігання кліматичним змінам. Більш детально про проєкт тут.

На Конкурс надійшло 124 роботи з усіх областей України.

Вчителі готували конкурсні кейси, що включали:

  • матеріали, що засвідчують проведення з учнями одного з занять, запропонованих у дидактичних та методичних матеріалах для учнів 1-4 класів проєкту «Зміни клімату і сталий розвиток», фото та/або відео матеріали опубліковані у вільному доступі;
  • розробку 4 власних прикладів вправ або завдань для навчальних предметів: математика, читання, українська мова, я досліджую світ. Тема завдань обирається довільно серед переліку тем зустрічей/номінацій.

Оргкомітетом Конкурсу проведено попереднє опрацювання робіт та відібрано відповідно до критеріїв визначених в Положенні про конкурс 19 фіналістів. Роботи було презентовано під час засідання Конкурсної комісії, після чого було визначено переможців.

Вітаємо переможців Конкурсу:

Номінація 1 «Як стати другом планети»

Саніна Ірина Олександрівна,
Харківська гімназія №12 Харківської міської ради Харківської області

«Моє життєве кредо як вчителя, щодо екологічного виховання підростаючого покоління, полягає в тому, що кожен з нас має відповідальність за наше оточення та майбутнє нашої планети. Я вірю, що навчання дітей про екологію та створення у них екологічної свідомості є ключем до збереження природи і забезпечення сталого розвитку.»

Подивитися кейс


Номінація 2 «Як на Землі змінюється клімат»

Хімінець Віталій Євгенійович,
Чорноглазівська ЗОШ І-ІІ ступенів Полтавської міської ради

«Хочеш змінити світ – почни з себе!

В рамках участі в Конкурсі мною було розроблено матеріали на екологічну тематику на платформі Canva for Education. Методичні матеріали були інтегровані до тем уроків з української мови, математики та я досліджую світ. Тому, уроки були проведенні в контексті тематичного дня. Учням було до вподоби читати тексти за методикою Едигея, працювати з філвордом, складати пазли на математичну тематику, заповнювати книжечку дослідника та тематичні робочі аркуші.»

Подивитися кейс


Номінація 3 «Чому відбуваються зміни клімату»

Мудрук Анна Олександрівна,
Криворізька гімназія № 68 Криворізької міської ради Дніпропетровської області

«Ми повинні стати дбайливими господарями планети Земля. Прагну зробити роботу з екологічного виховання цікавою, значущою та емоційно привабливою для учнів, адже зміна клімату екологічна проблема сьогодення. Природа прагне до самозбереження, а ми їй в цьому будемо допомагати.»

Подивитися кейс


Номінація 4 «Як запобігати змінам клімату»

Шуть Тетяна Володимирівна,
Потічанська філія І-ІІ ступенів з дошкільним підрозділом Опорного закладу «Решетилівський ліцей імені І.Л. Олійника Решетилівської міської ради» Полтавської області

«Обожнюю свою роботу, завжди дбаю про те, щоб кожна хвилинка, проведена зі мною, робила дітлахів щасливішими, розумнішими та успішнішими.

Мудрий український народ каже: «Виховуй дитя, доки воно поперек лавки лежить». А це означає, що вихованням дитини слід займатися від її народження, в тому числі і екологічним.»

Подивитися кейс


Номінація 5 «Зміни клімату і споживання води»

Рекрутяк Лідія Петрівна,
Отинійський ліцей Отинійської селищної ради Івано-Франківської області

«Ми повинні пам’ятати, що земля нам, як мати, а ми на своїй планеті – не тимчасові мешканці, а мудрі господарі.

Участь у такому Конкурсі брала вперше, хоча надзвичайно багато приділяю часу такому питанню, як екологія, зміни клімату та збереження довкілля. Неодноразово проводилися години класного керівника, квести, бесіди та вікторини на цю тему, яку з цікавістю і допитливістю сприймають учні.

Чудові враження від участі у Конкурсі, позитив, натхнення та радісні емоції від перемоги (зразу і не вірилося).

Величезне дякую організаторам Конкурсу, сподіваюся, що і надалі будуть проводитися подібні Конкурси, це досить цікаво та пізнавально, адже, щоб зацікавити учнів, досить багато нової та цікавої інформації черпаєш для себе.»

Подивитися кейс


Номінація 6 «Як споживати енергію та тепло, пом’якшуючи зміни клімату»

Кузь Руслана Ростиславівна,
Щирецький ліцей імені Героя України Богдана Ільківа Львівської області

«Клімат для наших дітей» – пізнавальний і актуальний конкурс. Адже екологічна освіта – це ключ до чистого майбутнього нашої планети. У рамках конкурсу було проведено 5 зустрічей, на яких діти із захопленням виконували різноманітні завдання. Вони допомогли розвинути у дітей інтерес і пізнавальну активність до проблеми «Як споживати енергію і тепло, пом‘якшуючи зміни клімату». Також виховати і сформувати в дітей цілісний погляд на природу та місце людини в ній, відповідальне ставлення до навколишнього середовища, виробити навички грамотної й безпечної поведінки в природі. 24 учні, які взяли участь у конкурсі, усвідомили важливість екологічної проблеми і зробили висновок: «Наші щоденні дії мають велике значення для збереження планети. Тож починаймо робити свій внесок у створення чистого майбутнього».

Подивитися кейс


Номінація 7 «Який зв’язок між сміттям і змінами клімату»

Рубчинська Тетяна Сергіївна,
Опорний заклад загальної середньої освіти «Цмінівський ліцей» Маневицької селищної ради Волинської області

«Я вперше брала участь у конкурсі такого масштабу і дуже рада, що мала змогу презентувати свій кейс та гідно представити свою школу. Мені і досі не віриться, що я у числі переможців. Адже, будь-який конкурс – це завжди виклик в першу чергу для самого себе.

Зустрічі «Як сміття впливає на зміни клімату» була проведена у 4 класі, де навчається 21 учень. Для діток ця зустріч була дуже пізнавальною, вони брали активну участь у обговоренні різноманітних питань, пропонували власні способи вирішення проблеми забруднення, а також із задоволенням виконували завдання на дидактичних картках. По завершенню уроку, діти отримали неймовірну кількість вражень та зробили висновок, що діяльність людей причетна до виникнення глобального потепління. Учні обіцяли дотримуватися, а також нагадувати кожному про пораду мудрої сови «Не викидай, а сортуй та переробляй!».

Подивитися кейс


Номінація 8 «Як екологічне маркування допомагає запобігти змінам клімату»

Савіцька Ганна Федорівна,
Гімназія №1 Червоноградської міської ради Львівської області

«Враження від участі в Конкурсі неймовірні в учнів та в учителя. Цікаві, змістовні, доступні і, найголовніше, актуальні сьогодні для планети, держави та шахтарського міста вправи про екологію та клімат. Спочатку провела 2 конкурсні уроки з мови, ЯДС(мова), математики з третьокласниками. Під час рефлексії на уроках мови та інформатики у 2-4 класах виконували завдання, запропоновані організаторами і конкурсні власні вправи учителя. Охоплено близько 240 учнів на 10 заняттях. Інформацію про те, як екологічне маркування допомагає запобігти змінам клімату, діти сприйняли з цікавістю.»

Подивитися кейс


Номінація від Партнера Конкурсу «Краще розкрита тема екологічного маркування для запобігання змін клімату»

І місце

Ахмадєєва Світлана Миколаївна,
Запорізька гімназія № 42 Запорізької міської ради

Я із задоволенням прийняла участь у конкурсі. У мене 4 клас. Я спочатку провела один урок, а потім вирішила, що не тільки можу, а ще й хочу з дітьми говорити на екологічні теми.

У мене в класі 30 дітей. Учні із задоволенням слухали мої повідомлення, відповідали на поставлені запитання. Після спілкування вчилися робити стрічку Мебіуса, журавликів (паперопластика), малювали плакати, малюнки. На наступний рік у мене 1 клас. Я хочу проводити заняття, до яких ви надали доступ.

Подивитися кейс


ІІ місце

Тищенко Людмила Миколаївна,
Калениківський заклад загальної середньої освіти І - ІІІ ступенів Решетилівської міської ради Полтавської області

«У 2022 – 2023 навчальному році з учнями 4 класу (15 дітей) було проведено 5 зустрічей по темі «Який зв’язок між відходами і змінами клімату» Перша зустріч містила в собі матеріали, запропоновані Навчально-методичним ресурсом для педагогічних працівників з реалізації наскрізної змістової лінії «Екологічна безпека та сталий розвиток». Надалі було було проведено уроки з української мови, літературного читання, я досліджую світ та математики, які містили в основному власноруч розроблені матеріали, які були надіслані на конкурс. Діти з великим задоволенням виконували завдання по даній темі та вносили власні пропозиції.»

Подивитися кейс


ІІІ місце

Шушко Світлана Йосипівна,
Дубриницький ліцей Дубриницької сільської ради Ужгородського району Закарпатської області

«Швидкоплинність, динамічність повсякдення неминуче вчить нас бути гнучкими, миттєво адаптуватися до нових викликів, не прогнозуючи, приймати рішення, а це, погодьтеся, непросто. Тому моє головне завдання як педагога – навчити дітей користуватися своїми знаннями, бути впевненими у своїх силах та можливостях, вірити у власний потенціал та робити рішучі кроки назустріч мріям. Можливо тому, життєве кредо, яким щодень послуговуюся: «Сучасний світ неспинний, життя вирує, творимо кращу версію себе: тож сьогодні я – вчитель, завтра – ти». Навчати дітей творити себе – моє щире прагнення.»

Подивитися кейс


Завантажити Протокол Конкурсної комісії

Переможці у восьми номінаціях Конкурсу нагороджуються дипломом переможця та грошовим призом в розмірі 5000,00 грн. Переможці у номінації від Партнера Конкурсу «Краще розкрита тема екологічного маркування для запобігання змін клімату» отримують дипломи та заохочувальні подарунки від

Урочисте нагородження відбудеться 18 травня 2023 року у онлайн форматі, режим доступу переможці та партнери отримають листами по електронній пошті.

Додатково, всі переможці Конкурсу будуть подані у встановленому порядку до державних нагород, а фіналісти – до відомчих заохочувальних відзнак.

Всі учасники Конкурсу, які не зайняли призові місця, отримують сертифікат про участь в Конкурсі в електронному форматі по електронній пошті.

Оргкомітет Конкурсу щиро вдячний всім, хто приєднався до ініціативи!

«Екологічна просвіта – це складова екологічної безпеки та забезпечення Конституційних прав людини на чисте довкілля. Запропонований підхід цього проєкту допомагає виховувати підростаюче покоління із усвідомленням важливості кліматичних та екологічних питань, впливає на поведінку та рішення, які діти будуть приймати у дорослому житті», – Віктор Буковинський, заступник директора Департаменту стратегічного планування і відновлення довкілля Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

«Педагоги глибоко розуміють основні екологічні проблеми сьогодення і розглядають їх системно. Щодня вчителі вирішують завдання екологічної освіти і виховання молоді, починаючи з найменших школярів, враховуючи їхні морально-психологічні особливості, а також взаємозв’язок впливів родини, вчителя, соціальних об’єктів, оточення (освітнього простору). Матеріали створені командою проєкту суттєво допомагають вчителям досягти цієї мети», – Світлана Фіцайло, Головний спеціаліст Відділу змісту освіти, мовної політики та освіти національних меншин. Головного управління шкільної освіти Директорату шкільної освіти Міністерства освіти і науки України.

«Для формування у дітей гуманного ставлення до природи, екологічної компетенції (природоохоронного досвіду, екологічної культури, екологічного виховання) важливе не лише закладання в них відповідної системи знань, а й виховання гуманних почуттів, набуття позитивного досвіду спілкування з природою. Всі запропоновані конкурсні кейси вдало справилися із цим завданням», – Наталія Трофименко, директор Інформаційно-просвітницького Орхуського центру Міністерства захисту довкілля та природних ресурсів України

Галина Бузан, координатор проектів ВГО «Жива планета»: «Перемогу отримали найцікавіші кейси, з високим рівнем якості педагогічної роботи, яка викликала зацікавленість учнів до теми, розкрила творчий потенціал та підвисила рівень їхньої екологічної компетентності».

Дякуємо за підтримку, сприяння проведення і роботу у складі Конкурсної комісії:

  • Міністерство захисту довкілля та природних ресурсів України
  • Міністерство освіти і науки України
  • Державна екологічна академія післядипломної освіти та управління
  • Національна академія педагогічних наук України
  • Орхуський інформаціно-просвітницький центр Мінприроди України.
1 1 1 1 1 1 1 1 1 1
Рейтинг 5.00(2 голосів)