Проєкт «Кліматична та екологічна освіта для школярів молодшої школи»
Всеукраїнський конкурс «Клімат для наших дітей»
Переможець в номінації 4 «Як запобігати змінам клімату»
Шуть Тетяна Володимирівна,
Потічанська філія І-ІІ ступенів з дошкільним підрозділом Опорного закладу «Решетилівський ліцей імені І.Л. Олійника Решетилівської міської ради» Полтавської області
Біографічна довідка
Вищу освіту здобула в Полтавському національному педагогічному університеті імені В.Г. Короленка за спеціальністю «Педагогіка і методика середньої освіти. Біологія». Працюю на посаді вчителя початкових класів Потічанської філії І-ІІ ступенів з дошкільним підрозділом ОЗ «Решетилівський ліцей імені І.Л. Олійника Решетилівської міської ради» впродовж останніх трьох років. Загальний педагогічний стаж становить 13 років. Обожнюю свою роботу, завжди дбаю про те, щоб кожна хвилинка, проведена зі мною, робила дітлахів щасливішими, розумнішими та успішнішими.
Мудрий український народ каже: «Виховуй дитя, доки воно поперек лавки лежить». А це означає, що вихованням дитини слід займатися від її народження, в тому числі і екологічним.
Що зроблено
В рамках участі в конкурсі «Клімат для наших дітей» було проведено урок для учнів та учениць 3 класу, під час якого використано матеріали четвертої зустрічі «Як запобігати змінам клімату» та п’ятої зустрічі «Зміни клімату і споживання води», підготовлені ВГО «ЖИВА ПЛАНЕТА». Що вдалося зробити на занятті та яких результатів досягли, описано у вірші:
Який зв’язок між кліматом й водою?
Не обійшли і це питання стороною.
Про значення води ми розмовляли,
Її три стани блискавично всі згадали.
Тоді чому ж її нам має бракувати?
Чому ця рідина у дефіциті?
І як цю ситуацію змінити?
Ще Водяного із біди ми врятували.
Прислів’я про водичку пояснили,
Думки важливі теж обговорили.
Якщо водоймам разом допоможем:
Врятуєм їх ми від сміття і бруду,
А воду заощаджувати будем!
За умовами конкурсу мною розроблено 4 власних приклади вправ та завдань з математики, читання, української мови, інтегрованого курсу «Я досліджую світ», що стосувалися розкриття теми «Як запобігати змінам клімату».
Досягнуті результати
Участь у зустрічі взяли шестеро діток, було проведено одне заняття. Наступну зустріч, яку діти чекають з нетерпінням, плануємо на кінець семестру. Підготовлені матеріали цікаві, доступні, не перевантажені інформацією. Діти із задоволенням виконували запропоновані завдання, переглядали мультфільм, обговорювали почуте і побачене, малювали, ділилися власним досвідом. Всі були активними, вдалося підвищити рівень екологічної свідомості школярів, поглибити знання з теми.
Розроблені приклади завдань завантажити
Публікація про проведення уроку завантажити
Проведення Конкурсу є одним із заходів просвітницького проєкту «Кліматична та екологічна освіта для школярів молодшої школи». Проєкт має на меті формування у дітей сталого споживання і навичок поведінки, що базуються на європейських цінностях, орієнтованих на здоровий спосіб життя, раціональне поводження з ресурсами і запобігання кліматичним змінам. Більш детально про проєкт тут.